Langganan Kuntum
Kuntum adalah majalah didik hibur Bahasa Malaysia bulanan yang membantu kanak-kanak berumur 6 hingga 12 tahun mengembangkan pengetahuan mereka mengenai pelbagai topik daripada bahasa ke matematik dan sains.
1.Langganan
Apabila anda memesan/melanggan Kuntum, anda membuat tawaran untuk memesan/melanggan, yang jika diterima oleh kami, akan menghasilkan kontrak. Kami berhak untuk tidak menerima atau memproses pesanan/langganan anda tanpa alasan.
Dengan memesan / melanggan majalah, anda bersetuju bahawa anda telah membaca, memahami dan menerima terma dan syarat di bawah. Anda boleh menghubungi nombor bebas tol kami, 1-300-88-7827 atau e-mel kami di customerservice@thestar.com.my untuk maklumat lebih lanjut.
Harga majalah yang dipaparkan tidak termasuk kos penghantaran tambahan dan cukai yang dikenakan oleh pihak berkuasa yang akan ditanggung oleh anda secara berasingan.
Jika majalah yang diarahkan oleh anda mengubah kekerapan, kami akan mengikut jumlah isu yang dibayar dan bukan istilah langganan anda.
Kami berhak untuk mengkaji semula dan mengubah terma dan syarat yang terkandung di sini pada bila-bila masa dan anda akan dimaklumkan dengan sewajarnya mengenai semakan dan variasi tersebut.
1.1 Pelan Langganan
Produk | Pelantar | Tempoh | Harga (Tiada Cukai) |
Majalah Kuntum | Laman web | Langganan Setahun | RM33 |
e-Kuntum | Android/ iOS | Langganan Setahun | RM31.90 |
Langganan anda akan diperbaharui secara automatik melainkan anda mematikan pembaharuan automatik 24 jam sebelum akhir tempoh langganan. Anda boleh mematikan pembaharuan automatik dengan Tetapan Akaun anda setelah melanggan.
1.3. Hadiah Langganan
Jika pesanan/langganan anda mengandungi hadiah tambahan, hadiah tersebut akan dihantar ke alamat penghantaran anda dalam masa dua (2) bulan dari tarikh penghantaran pertama majalah anda atau tempoh penghantaran lain yang lebih lama seperti yang kami fikir sesuai. Anda bertanggungjawab untuk mengambil semua langkah yang munasabah untuk memastikan standard keselamatan dan kesesuaian umum hadiah tambahan yang ditawarkan kepada anda. Anda hendaklah menjalankan usaha wajar dan berhati-hati apabila menggunakan hadiah tambahan untuk diri anda dan/atau mana-mana pihak ketiga dan setakat yang dibenarkan oleh undang-undang, anda hendaklah melepaskan dan menanggung rugi kami terhadap semua liabiliti, kos, kerugian dan/atau perbelanjaan yang timbul daripada penggunaan mana-mana hadiah tambahan termasuk (tetapi tidak terhad kepada) kehilangan pendapatan, kehilangan peluang, kecederaan diri dan kerosakan kepada harta benda anda, sama ada secara langsung atau berbangkit atau boleh diramalkan, disebabkan oleh beberapa perbuatan cuai atau peninggalan atau sebaliknya.
Hadiah tambahan tidak boleh ditukar dengan pertimbangan tunai. Sekiranya hadiah tambahan tidak tersedia, kami mempunyai budi bicara mutlak untuk menggantikan dan/atau menggantikan hadiah tambahan dengan produk lain yang bernilai setara. Kami tidak akan melayan apa-apa aduan tentang kualiti hadiah tambahan yang diberikan kepada anda.
2. Ketersediaan
Langganan Majalah Kuntum dan e-Kuntum adalah tersedia untuk pembelian dan penghantaran di seluruh Malaysia. Untuk penghantaran Majalah Kuntum ke negara-negara di luar Malaysia, hubungi Talian Khidmat Pelanggan kami 1-300-88 7827 atau e-mel: customerservice@thestar.com.my.
Kami berhak untuk tidak menerima atau memproses pesanan/permintaan anda.
3. Pembayaran & Pemprosesan
Sila rujuk klausa 1.1 untuk pelan langganan yang tersedia.
Anda boleh melanggan e-Kuntum melalui aplikasi Kuntum secara pembelian dalam aplikasi. Anda boleh mengakses e-Kuntum dengan serta-merta. Untuk pembayaran melalui dalam aplikasi, anda boleh bayar melalui Playstore atau App store bergantung kepada pelantar peranti anda.
Anda boleh melanggan Majalah Kuntum dari Newsstand atau hubungi Talian Perkhidmatan Khidmat Pelanggan kami 1-300-88 7827 atau e-mel: customerservice@thestar.com.my
Kami memerlukan lima (5) hari bekerja untuk memproses langganan Majalah Kuntum. Untuk perubahan dalam butiran pesanan anda, sila rujuk klausa 5.2.
Untuk memudahkan langganan, anda berjanji untuk memberikan maklumat lengkap dan tepat yang diperlukan oleh kami.
Untuk langganan melalui Newsstand, anda boleh membayar dengan kad kredit, e-banking atau e-wallet.
Bayaran anda akan ditafsirkan sebagai tawaran untuk membeli Kuntum. Jualan langganan dianggap selesai dan diterima sebaik sahaja langganan anda bersama-sama dengan pembayaran berjaya diproses.
Apabila pemprosesan langganan anda berjaya, kami akan memberitahu anda melalui surat dan e-mel yang akan menentukan tempoh langganan anda (iaitu tarikh permulaan dan tarikh luput). Untuk perincian pakej langganan, sila log masuk ke Newsstand atau hubungi Talian Perkhidmatan Pelanggan kami di 1 300 88 7827 (STAR).
4. Pembaharuan
Langganan anda akan diperbaharui secara automatik melainkan anda mematikan pembaharuan automatik 24 jam sebelum akhir tempoh langganan. Anda boleh mematikan pembaharuan automatik dengan Tetapan Akaun anda setelah melanggan.
Langganan Majalah Kuntum anda tidak akan diperbaharui secara automatik melainkan anda telah memilih pembaharuan secara automatik. Kami akan menghantar tiga (3) notis pembaharuan melalui pos atau e-mel atau SMS berdasarkan maklumat hubungan yang disediakan dalam borang langganan semasa, dari 3 bulan, 2 bulan dan 1 bulan sebelum tamat tempoh langganan langganan anda. Kami akan menasihati anda mengenai perubahan pada pakej langganan, jika ada, dalam notis pembaharuan.
Anda berhak menerima notis langganan yang dinyatakan dalam notis pembaharuan terkini yang dihantar kepada anda. Harga itu sah sehingga satu tahun dari tarikh luput langganan terakhir anda DENGAN SYARAT tidak ada perubahan harga langganan dalam tempoh yang ditetapkan. Sekiranya berlaku perubahan harga langganan, harga pembaharuan yang ditawarkan di sini akan dikemas kini dengan sewajarnya.
4.1 Bayaran Pembaharuan & Pemprosesan
Anda boleh memperbaharui langganan Majalah Kuntum anda melalui Newsstand atau sebagai alternatif, anda boleh menghantar e-mel kepada customerservice@thestar.com.my atau hubungi 1-300-88-7827.
Rujuk kepada peruntukan di bawah Seksyen 3 untuk pembayaran dan prosedur pemprosesan.
4.2 Tarikh Tamat Pembaharuan
Tarikh tutup langganan Majalah Kuntum pada 25 haribulan setiap bulan. Sekiranya kami menerima permohonan anda sebelum 25 bulan haribulan, langganan anda akan bermula pada bulan yang sama. Sekiranya permohonan itu diterima selepas 25 haribulan pada bulan tertentu, langganan anda akan bermula pada bulan berikutnya.
Langganan e-Kuntum tidak mempunyai tarikh tutup. Anda akan menerima edisi terbaharu mengikut bulan langganan anda. Untuk bulan Disember, anda akan menerima edisi bumper 11/12.
Kami mempunyai hak mutlak untuk menyemak semula harga kami dan/atau menarik balik promosi pakej pembaharuan pada bila-bila masa, tanpa perlu memberitahu anda sebelum perubahan dan/atau pengeluaran tersebut.
5. Penghantaran
Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas kegagalan atau kelewatan untuk menyampaikan Majalah Kuntum jika anda membekalkan kami dengan alamat penghantaran yang salah.
5.2 Pertukaran Alamat Penghantaran
Permintaan perubahan alamat penghantaran dan/atau butiran pesanan/langganan hendaklah dibuat dalam tempoh lima (5) hari bekerja dari tarikh pesanan/langganan (“Tempoh Penangguhan”).
Sebarang pindaan selepas Tempoh Penangguhan tidak akan dilayan. Perbezaan dalam pembayaran, jika ada, perlu dihantar kepada kami berdasarkan kepada perubahan yang dibuat oleh anda dalam tempoh lima (5) hari bekerja.
5.3 Penerimaan Majalah
Adalah disifatkan bahawa majalah telah diserahkan kepada anda sekiranya tiada laporan mengenai kerugian dan/atau ganti rugi dalam tempoh tujuh (7) hari dari tarikh penghantaran (“Laporan”).
Sila hubungi Talian Khidmat Pelanggan kami 1-300-88 7827 atau e-mel: customerservice@thestar.com.my untuk membuat laporan kerugian atau kerosakan. Dalam hal salinan yang rosak, sila hantarkan bukti kerosakan. Kami akan menggantikan majalah yang hilang dan/atau rosak akibat penghantaran dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh laporan.
6. Pembatalan & Pembayaran Balik
Sekiranya anda ingin membatalkan pesanan/langganan Majalah Kuntum anda, sila hubungi Talian Khidmat Pelanggan kami 1-300-88 7827 atau e-mel: customerservice@thestar.com.my .Kami mempunyai budi bicara mutlak untuk meluluskan atau menolak permintaan anda untuk pembatalan. Walau apa pun yang dinyatakan sebaliknya, tiada pembatalan akan dilayan sebaik sahaja majalah anda telah dihantar ke alamat penghantaran anda.
7. Tanggungjawab & Liabiliti
Anda bersetuju bahawa kami tidak bertanggungjawab atas sebarang kegagalan melaksanakan tanggungjawab kami berhubung dengan langganan anda jika kegagalan tersebut disebabkan oleh keadaan di luar kawalan kami yang munasabah dan kami tidak akan bertanggungjawab terhadap apa-apa kerugian yang dialami oleh anda secara langsung atau tidak langsung, berhubung dengan langganan anda.
Terma dan syarat ini ditadbir oleh undang-undang Malaysia dan anda dengan ini bersetuju untuk mengemukakan kepada bidang kuasa bukan eksklusif mahkamah Malaysia.
8. Penggunaan dan Pendedahan Maklumat Peribadi dan Maklumat Tanpa Nama
Dengan bersetuju dengan terma dan syarat yang terkandung di dalam ini, anda dengan ini membenarkan Star Media Group Berhad, anak-anak syarikatnya dan/atau sekutunya (secara kolektif, “Star Media Group”) untuk mengumpul dan memproses Data Peribadi anda (seperti yang ditakrifkan oleh Seksyen 4 Data Peribadi Akta Perlindungan 2010). Anda juga bersetuju menerima maklumat terkini mengenai produk, berita dan acara terkini, ganjaran dan promosi, keistimewaan dan inisiatif istimewa yang membentuk Star Media Group, rakan kongsi dan pengiklannya. Klik di sini untuk melihat Dasar Privasi penuh. Sekiranya anda tidak mahu menerima di atas, sila hubungi 1300 88 7827 (STAR) atau e-mel kepada customerservice@thestar.com.my
9. Khidmat Pelanggan
Sila hubungi kami jika anda memerlukan bantuan lanjut dengan langganan.
Hotline: 1300-88-7827
E-mel: customerservice@thestar.com.my
Faks: 03-7954 1301
Pos: Bahagian Edaran, Star Media Group Berhad, Menara Star, 15 Jalan 16/11, 46350 Petaling Jaya, Selangor Darul Ehsan, Malaysia.
Jika terdapat perbezaan antara versi Terma dan Syarat dalam Bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu, versi Bahasa Inggeris haruslah digunapakai.
Notis: Terma dan Syarat Peraduan/ Ruangan
Notis di bawah Akta Perlindungan Data Peribadi 2010- Notis bertulis (“Notis”) bertujuan untuk memaklumkan anda bahawa data peribadi anda diproses oleh atau bagi pihak Star Media Group Berhad (“kami”). Dengan mengemukan borang peraduan ini, anda dengan ini mengizinkan pemprosesan data peribadi anda oleh kami dengan cara yang dinyatakan dalam Notis ini. Kami akan memproses data peribadi anda, termasuk sebarang maklumat tambahan yang mungkin anda berikan kepada kami, untuk tujuan pengendalian ruangan atau peraduan dan menghubungi anda (jika perlu).
STAR MEDIA GROUP BERHAD (Company No.: 197101000523 (10894-D) (“ORGANISER”) – KUNTUM SUBSCRIBE AND WIN CONTEST (“CONTEST”)
PLEASE READ THESE TERMS AND CONDITIONS CAREFULLY BEFORE PARTICIPATING IN THE CONTEST AS THEY CONTAIN BINDING LEGAL TERMS AND OBLIGATIONS WHICH SHALL INCLUDE BUT NOT LIMITED TO LIMITATIONS OR EXCLUSION OF OUR LIABILITY. BY PARTICIPATING IN THIS CONTEST, YOU ARE DEEMED TO HAVE FULLY READ, UNDERSTOOD AND AGREED TO BE BOUND BY THE FOLLOWING TERMS AND CONDITIONS GOVERNING THIS CONTEST.
IF YOU DO NOT AGREE TO ANY OF THE FOLLOWING TERMS AND CONDITIONS, YOU MUST NOT PROCEED TO PARTICIPATE IN THE CONTEST.
Terms & Conditions:
All the above periods are collectively referred to as the “Contest Period(s)”.
For example:
If the total qualified Serial Numbers for the February Monthly Giveaway is “4800” and the number of prizes for the month is “1”, then the total qualified Serial Numbers of “4800” will be divided by “2” to derive the winning number of “2400”. Participant with the Serial Number of “2400” will be the winner for February Monthly Giveaway.
For example: If the winner with winning number of “2400” is uncontactable after three (3) attempts, the participant with next Serial Number of “2401” will be selected as the substitute winner. Subsequently if the participant with Serial Number of “2401”is also uncontactable after three (3) attempts, the participant with the next Serial Number of “2402” will be selected as the next substitute winner, and so forth.
18.1 The PDPA governs the processing of the participant’s personal data (“Personal Data”) by the Organiser. This Notice is issued to participants to inform the participants that this is the basis upon which the processing of the Personal Data is done by the Organiser.
18.2 Purpose: All information (including Personal Data) submitted by the participants in their participation of the Contest shall belong to the Organiser and the participants irrevocably and unconditionally consent and permit the Organiser to use, publish or feature the participants’ and/or their pictures (which may include the participant’s name, statements about the Contest or any of its related matter) without further notice or compensation for publicity, advertising or any other related purposes in any manner whatsoever, including but not limited to in any of the Organiser’s publications, websites and/or any promotional materials connected to the Contest.
18.3 Transfer: The participants’ Personal Data will be kept confidential by the Organiser but the participants agree that for the purposes set out in Clause 18.2 above, the Organiser may transfer or disclose such Personal Data to the following parties within or outside of Malaysia:
18.4 Access: The participants have the right to request access to and to request correction of the relevant participants’ Personal Data. Nothing herein contained shall limit the rights of any participant under the PDPA.